Gastronomie Romaneasca

„Cultura unui popor se vede prin fereastra întredeschisă a bucătăriei sale” - George Bernard Show

„Cultura unui popor se vede prin fereastra întredeschisă a bucătăriei sale”
- George Bernard Show

Proiect de recuperare identitară, inițiat de Vinul.ro și susținut de Crama SERVE.

Proiect de recuperare identitară, inițiat de Vinul.ro și susținut de Crama SERVE.

Despre

București, mai 2017 – Redescoperirea tradițiilor gastronomice, recunoașterea și promovarea localurilor și a bucătarilor care aduc această veche artă în actualitate, conștientizarea opiniei publice cu privire la valorile autohtone care dau savoare vieții și identității românești constituie scopurile celei mai recente campanii culturale inițiate de revista Vinul.ro cu susținerea cramei SERVE Clubul Cavalerilor – prima investiție privată cu capital străin în vinul autohton.

Lună de lună, rețete autohtone reinterpretate vizual sau ca tehnici de preparare, din toate colțurile României, vor fi documentate și popularizate prin paginile revistei tipărite, pe profilurile social media ale inițiatorilor și cu sprijinul partenerilor media, pentru a servi drept inspirație. Alături de inițiatorii proiectului, SERVE încurajează atât profesioniștii care activează în restaurante cât și amatorii pasionați să-și prezinte realizările, urmând ca acelea care pun cel mai bine în valoare aromele tradiționale să fie mediatizate și incluse în primul «Album de gastronomie românească de secol XXI» – un volum bilingv, în română și engleză, care marchează un moment de reîntoarcere a societății românești către tradițiile sale culinare.

„Încă de la apariția pe piața românească, în 1994, misiunea asumată de fondatorii SERVE, în buna tradiție franțuzească a vinului, a fost una de educare a pieței, prin comunicare, prin instruirea personalului din restaurantele partenere și prin organizarea permanentă de degustări pentru consumatori. Este firesc să continuăm să contribuim la inovare și la educarea publicului susținand acest demers cultural în premieră, care pune în valoare gastronomia autohtonă – cea care constituie contextul în care evoluează vinurile noastre. Această activitate se suprapune peste un moment special în istoria SERVE, acela de lansare a trei noi cuvee-uri (alb, roșu și roze) destinate exclusiv HoReCa: Clemence, Guillaume și Sissi”, a anunțat dna Mihaela De Poix, acționar și CEO al producătorului de vinuri din Dealu Mare.

Cei interesați pot urmări campania de promovare a gastronomiei autohtone reinterpretate „Gastronomie românească de secol XXI” în paginile revistei tipărite Vinul.Ro, pe profilurile sociale Facebook.com/VinulRo și Facebook.com/ClubulCavalerilor și pe website-urile www.vinul.ro și www.serve.ro.


Revista Vinul.ro, cu o vechime neîntreruptă de 9 ani pe piața publicațiilor din România, este organizator al primului Congres Național de Gastronomie și Vin, care va avea loc în 7-8 iunie la Hanul Gabroveni din București. De-a lungul a aproape un deceniu de activitate, alături de activitățile publicistice specifice, revista a fost la originea a zeci de campanii de comunicare și sute de evenimente de promovare a culturii vinului.

SERVE Clubul Cavalerilor (Dealu Mare) este prima cramă privată, cu capital străin și „savoir faire” francez, în domeniul viticulturii și vinificației din România. În cei 23 de ani de existență, SERVE a devenit cunoscută prin deschiderea categoriei „rose sec” la noi în țară (Terra Romana rose) și a consacrat pe piața națională categoria vinurilor premium, de gastronomie, cu game precum Cuvee Charlotte, Cuvee Amaury, Terra Romana, Cuvee Alexandru, Cuvee Guy de Poix (după numele fondatorului). În același timp, producătorul din Dealu Mare a fost prima cramă din România care a oferit – prin gama Vinul Cavalerului – vinuri moderne, de inspirație clasică, pentru consumatorii din segmentul marelui retail.

  SUS